Variasi Menarik

Variasi Menarik

Saturday 3 November 2012

PELABURAN AKAUN EMAS


Ada 3 Risiko Pelaburan Akaun Emas:
  1. TIADA PERLINDUNGAN – Ia tidak dilindungi oleh PIDM, sebarang kerugian tidak kira disebabkan oleh faktor apa pun, anda tidak berhak membuat apa-apa tuntutan kerugian.
  2. HARGANYA TIDAK SELARAS – Harganya tidak selaras dengan pergerakan harga Emas Antarabangsa dan penetapan harganya juga tertakluk kepada budi bicara pihak bank, bermakna anda jangan hairan jika ketika harga Emas turun, tetapi anda tetap membeli dengan harga yang mahal kerana ia tertakluk kepada pihak bank.
  3. RISIKO RUGI 100% - Keuntungan & kerugian anda bergantung sepenuhnya kepada naik dan turun harga Emas. Sekiranya ditakdirkan berlaku Bencana Ekonomi sehingga menyebabkan operasi bank dihentikan, anda tiada apa-apa lagi untuk digunakan sebagai medium bayaran untuk mendapatkan barangan keperluan. Berbanding sekiranya anda memiliki Emas Fizikal di tangan, mungkin risiko kerugian yang akan dihadapi sekiranya syarikat penjual asal Emas itu ditutup anda hanya kerugian sekitar 20-30%. Pertimbangkan, mana yang lebih berbaloi.
Ketiga-tiga risiko ini memang ada dinyatakan pada bahagian Keterangan Produk tersebut.

Sekali lagi, saya sarankan agar Beli EMAS FIZIKAL.
2 Sebab Utama Pemilihan Emas Fizikal Sebagai Simpanan & Pelaburan :
  • Kerana ia tidak boleh dicetak atau dicipta
  • Kerana ia laku / diterima sebagai pembayaran di seluruh dunia
 

Untuk info selanjutnya hubungi @ sms ke: 012 448 69 40

No comments:

Post a Comment